29.03.2017

«Бібліотека - центр інформаційної підтримки освітнього процесу та змістовного дозвілля»

Саме така тема розглядалася на семінарі-тренінгу для бібліотечних працівників, який відбувся 29 березня в Татарбунарській центральній районній бібліотеці з метою формування у користувачів позитивного іміджу бібліотеки.семінар
Відкрила семінар директор Татарбунарської центральної районної бібліотеки Стоянова Т. І. Вона наголосила, що важливим напрямком роботи бібліотек є популяризація та формування позитивного іміджу бібліотек, розширення уявлень користувачів про можливості та роль бібліотеки у суспільстві. Тому так важлива участь бібліотек нашого району у Всеукраїнській акції «Бібліотека українського воїна», в якій Татарбунарська ЦБС приймає участь вже третій рік поспіль.

семінар1 Нещодавно голова профспілкової організації працівників культури Ганська О. Б. побувала на І\/ Пленумі Одеського обкому профспілки працівників культури України, де культпрацівники зі всієї області ділилися досвідом роботи в новостворених ОТГ. Олена Борисівна дізналася про аспекти та напрямки діяльності бібліотек в умовах децентралізації і поділилася своїми знаннями із завідувачками сільських філій.
Провідний методист, Мукієнко О. В., підготувала і провела тренінг «Рекламно-іміджева робота бібліотеки, як один з інформаційних ресурсів».

семінар2 Надалі сільські бібліотекарі ділилися досвідом використання інформаційних ресурсів в своїй бібліотеці. Також відбулася «палітра» бібліотечного досвіду, під час якої завідувачі сільських бібліотек мали змогу самостійно підготувати протягом 20-ти хвилин прес-реліз, оголошення та запрошення на захід по заздалегідь запропонованим темам, а згодом їх презентувати.

Останньою зупинкою став перегляд відео презентацій, підготовлених колегами центральної районної бібліотеки про нові надходження до книгозбірень району за Державною програмою «Українська книга».

Провіднийметодист Татарбунарської ЦБС
Мукієнко О. В.

«Сучасні вимоги в роботі бібліотечних працівників»

28 лютого 2017 року в Татарбунарській ЦРБ відбувся черговий семінар бібліотечних працівників, що орієнтувався в своїй основі на запити бібліотечних працівників району.

Зі вступним словом та поточними питаннями виступила директор Татарбунарської ЦБС Стоянова Тетяна Іванівна.

Провідний бібліотекар відділу комплектування і обробки літератури Ющенко Валентина Іванівна ознайомила присутніх із сучасними вимогами в роботі з бібліотечним фондом, обліком документів, що знаходяться в бібліотечних фондах та обліковою документацією взагалі.

семінар28.02

Питання щодо виставкової діяльності в бібліотеках, нових форм та видів книжкових виставок розкрила провідний методист Мукієнко Олена Вікторівна. Також вона звернула увагу що 2017 рік багатий різноманітними конкурсами для бібліотечних працівників та користувачів бібліотеки. Один з них під назвою «Наша спадщина», розрахований на молодь віком від 14 до 30 років. Задача бібліотекарів зацікавити творчу молодь району прийняти участь у Всеукраїнському конкурсі.

семінар28.02

Фадіна Любов Борисівна, заступник директора ЦБС по роботі з дітьми, ознайомила з Положенням про Всеукраїнський конкурс дитячого читання «Книгоманія - 2017» для учнів 6 – 7 класів. Діти нашого району кожного року приймають в ньому участь і це дає свої результати. Вже тричі переможці обласного конкурсу їздили до Львова на Фестиваль дитячого читання «Книгоманія».

На завершення завідуючі сільських бібліотек - філій району розглянули питання з провідними спеціалістами районних бібліотек щодо основної діяльності в бібліотеках - філіях.

Провідний методист Мукієнко О. В.

«Підсумки здачі річних звітів. Тенденції 2017 року»

26 січня 2017 рік

«Підсумки здачі річних звітів. Тенденції 2017 року», під такою назвою в Татарбунарській районній бібліотеці відбувся семінар бібліотечних працівників району.
Відкриваючи семінар, директор ЦБС Стоянова Т. І. наголосила на основних напрямках планування і прогнозування бібліотечної діяльності бібліотек Татарбунарського району в 2017 році, ознайомила бібліотечних працівників з Указом Президента України П.О.Порошенка від 22.01.2016 № 17 «Про заходи з відзначення 100-річчя подій Української революції 1917 – 1921 років ”.
Продовжила роботу семінару провідний методист ЦБС Мукієнко О.В., яка зробила порівняльний аналіз основних показників роботи бібліотек централізованої системи з плановими; здійснила детальний аналіз планів – звітів кожної філії та вказала на основні недоліки в складанні звітності ознайомила з підсумками роботи бібліотек системи.
Професія бібліотекаря вимагає глибокої обізнаності з усіма складовими бібліотечної діяльності. Головним завданням районної бібліотеки як методичного центру книгозбірень району є донесення до колег нової інформації, кращого досвіду роботи з користувачами. Бібліотечні фахівці в своїх планах роботи мають запланувати та виконати ряд заходів кожного року, при цьому не забувати про інші аспекти своєї діяльності. Це – обслуговування користувачів в традиційний спосіб, реклама книг, надання бібліотечно-бібліографічної допомоги по запитам користувачів бібліотеки, обробка нової літератури та ін. Кожний з цих аспектів висвітлений в планах роботи бібліотек району. Плани бібліотек-філій проаналізовані спеціалістами районної бібліотеки, відповідно на кожному документі вказано на недоліки, які потребують доопрацювання.
В зв’язку із введенням електронної системи моніторингу публічних бібліотек України, в звітності відбулися певні зміни. Ці зміни віддзеркалились і в первинних документах ведення статистичної звітності роботи бібліотек. Тому наступною частиною семінару стала практична робота з новою формою щоденників роботи бібліотек.
Підведення підсумків, домашнє завдання стали заключною частиною семінару.
провідний методист ЦБС Мукієнко О.В.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

25-28.10.2016

«Використання інформаційних технологій та Інтернету у бібліотеці»

Професія бібліотекаря вимагає глибокої обізнаності з усіма складовими бібліотечної діяльності, систематичного оновлення знань, постійного ознайомлення з новинками фахової літератури та періодичних видань. Головним завданням районної бібліотеки як методичного центру книгозбірень району є донесення до колег нової інформації, кращого досвіду, дієвих форм і методів роботи з користувачами.

Основна суть методичної роботи сьогодні полягає в управлінні змінами. Динамічні перетворення в усіх сферах життя змінюють суспільну роль бібліотек. Сьогоденнявимагає від бібліотекарів високого професіоналізму, компетентності, оволодіння та готовності до оновлення не лише професійних знань, а й знань в галузі інформаційних технологій.

Привабливою формою підвищення кваліфікації бібліотекарів є семінари-тренінги. Працівники методичних служб використовують дану форму навчання, тому що вона являється своєрідним інструментом апробації нових ідей, інновацій, поглядів, поєднує процес засвоєння нових теоретичних знань з активною соціально-психологічною взаємодією членів невеликих груп, що базується на формуванні конкретних умінь і навичок.

Саме з цією метою провідним методистомТатарбунарської районної централізованої бібліотечної системи було розробленота проведено тренінги за темою:«Використання інформаційних технологій та Інтернету у бібліотеці»для бібліотечних працівників сільських бібліотек-філій.

При проведені тренінгів, що пройшли, особлива увага приділялася проблемам освоєння комп’ютерної грамотності, правилам використання Інтернет-простору та його можливостей для ефективності бібліотечної діяльності та якісного задоволення інформаційних потреб сучасного користувача. Методист Татарбунарської ЦБС Мукієнко О. В. показала теоретично та практично теми, що найбільш цікавлять бібліотекарів району:

«Навігація в Інтернет і шляхи професійного вдосконалення»;

«Інформаційні ресурси: від накопичення до ефективного використання»;

«Робота з ОСWindowsта текстовим редакторомWord»;

«Передача інформації за допомогою електронної скриньки»

Знання, отримані бібліотечними працівниками на тренінгах та семінарах, сприяють вдосконаленню роботи з користувачами і поліпшенню якості послуг, що надаються, впровадженню сучасних інформаційних технологій у бібліотечні процеси, підвищенню суспільного статусу бібліотек у громаді.

Бібліотека – центр спілкування та розвитку творчих нахилів читачів – дітей. Організація змістовного дозвілля.


Головне завдання сучасних бібліотек – залучити більше користувачів до читання та відвідування бібліотек. Бібліотеки району досить творчо підходять до втілення цієї задачі в життя: створюють в бібліотеках клуби за інтересами, гуртки для дітей, проводять конкурси, різноманітні семінари.

/Files/images/semnar/2.jpg

18 травня 2016 року в Татарбунарській центральній бібліотеці пройшов семінар для бібліотечних працівників району на тему «Бібліотека – центр спілкування та розвитку творчих нахилів читачів – дітей.Організація змістовного дозвілля».

Провідним методистом Мукієнко О.В.була представлена інформація та методичний матеріал по організації творчих об’єднань користувачів при бібліотеці; про структуру клубу та етапи його створення, представлений матеріал з основної документації клубу та правилам її ведення.

/Files/images/semnar/3.jpg

Бібліотекар читального залу районної бібліотеки Ганська О. Б. розповіла про роботу гуртка «Романтик», який функціонує на базі районної бібліотеки, про останні засідання клубу та основні нахили та інтереси членів клубу.

Районна дитяча бібліотека презентувала роботу гуртка «Попелюшка» та плани роботи гуртка на майбутнє. Заступник директора по роботі з дітьми Фадіна Л. Б. проаналізувала роботу бібліотек району по виявленню, вивченню та розвитку читацьких інтересів дітей та поділилася своїми враженнями про поїздку до міста Львова разом з дітьми - переможцями обласного конкурсу «Кращий читач 2016 року».

/Files/images/semnar/4.jpg

Колеги ділилися своїми ідеями, надбаннями, методами та формами роботи, планами та засобами їх втілення. Завідувачки Приморської, Баштанівської та Нерушайської сільських бібліотек - філій презентували роботу своїх гуртків з дітьми.

Нерушайська показала роботу гуртка «Друзі бібліотеки» різностороннього характеру з творчим нахилом.

/Files/images/semnar/5.jpg

В селі Баштанівка при бібліотеці ось уже багато років існує народознавча кімната-музей, яка поповнюється за рахунок творчих надбань та історичних пошуків членів клубу при бібліотеці «Дивосвіт».

При Приморській сільській бібліотеці працює ляльковий театр «Петрушка», в якому активно приймають участь школярі середнього віку. На засіданнях клубу вони виготовляють іграшки для вистав, а також проводять репетиції. Члени гуртка часто показують свої вистави в дитячому садку, в бібліотеці, школі, а в минулому році навіть їздили з виставою до літнього табору «Буревестник».

/Files/images/semnar/6.jpg

Підводячи підсумок семінару хотілося б зазначити, що гуртки та клуби за інтересами в бібліотеках відіграють важливу роль, бо спрямовані вони перш за все на творчу самореалізацію дітей та змістовне проведення ними вільного часу відповідно до своїх здібностей та інтересів.

соціологічне дослідження

Соціологічні дослідження – це система логічно послідовних методологічних та організаційно-технічних процедур, зв’язаних між собою єдиною метою-одержати достовірні дані про явища або процеси для їх наступного використання. На основі зібраної інформації приймаються управлінські рішення, виробляються конкретні рекомендації щодо переорієнтації домінуючих функцій бібліотеки, розвитку інформаційних ресурсів та послуг для створення позитивного іміджу у суспільстві.

Види соціологічних досліджень

Соціологічні дослідження поділяють на два типи: опитування громадської думки і власне соціологічне дослідження.

Опитування громадської думки являє собою збирання інформації про думку певного контингенту населення чи користувачів бібліотек з якогось актуального питання. Такі опитування знайшли в останній час широке використання в бібліотеках. Ці дослідження проводяться за неповною програмою або взагалі без неї.

Отримані результати опитування громадської (читацької) думки викладаються у вигляді простих таблиць відповідей респондентів. Назвами таблиць є питання анкети чи інтерв’ю у тому ж вигляді, в якому вони пропонувалися респондентам. Обов’язково необхідно вказувати обсяги генеральної та вибіркової сукупностей.

Власне соціологічне дослідження є вивченням суті предмета дослідження та його зв’язків з іншими елементами соціального світу. У цих дослідженнях найважливішим етапом роботи є підготовка програми.

Розрізняють три основні види дослідження: розвідувальне, описове, аналітичне.

Розвідувальне дослідження – найпростіший вид конкретно-соціального аналізу, який дозволяє вирішувати прості за змістом завдання.

Наприклад, його використовують тоді, коли необхідно виявити ступінь задоволення користувачів бібліотеки роботою закладу в цілому або його окремих підрозділів, оціночну реакцію користувачів бібліотеки на якість заходу, події, що відбулися чи відбуватимуться у бібліотеці.

Етапи соціального дослідження

Виділяється декілька етапів дослідження: підготовчо-організаційний, масове збирання та обробка даних, їх аналіз і підготовка висновків, впровадження отриманих результатів у практику.

Кожний етап якісно відрізняється один від одного, але без послідовного вирішення завдань одного етапу неможливо переходити до наступного.

Найбільш складним є підготовчий етап дослідження, тому що він являє собою теоретичну основу усіх інших дослідницьких процедур. Помилки та прорахунки, допущені на цьому етапі, дуже важко або й неможливо виправити у подальшому. І відповідно витрати часу на нього значно більші, ніж на всі інші етапи.

1. Підготовчий або підготовчо-організаційний етап включає обов’язково передпрограмне вивчення проблеми, складання та затвердження робочого плану дослідження, розробку та затвердження програми дослідження, підготовку інструментарію (розробка анкет, бланків інтерв’ю, інструкцій інтерв’юєрам, опитувачам та розмноження цих документів), випробування, перевірку інструментарію.

2. Другий етап – масове збирання та обробка даних являє собою збирання інформації, підготовку зібраних даних до обробки (відбраковка, узагальнення відкритих відповідей), обробку одержаної інформації.

3. Третій етап – це аналіз та інтерпретація даних. До нього входить аналіз результатів математичної обробки одержаної інформації, розробка висновків та пропозицій (рекомендацій) за результатами соціологічного дослідження, складання підсумкового документа про соціологічне дослідження (інформація, інформаційна або аналітична записка, звіт та додатки до нього).

4. Четвертий етап – це впровадження одержаних результатів у практику. Він має 2 частини: складання доповідної записки і підготовка проекту розпорядчого (директивного) управлінського документа щодо заходів чи пропозицій за результатами дослідження.

БІБЛІОТЕЧНІ БЛОГИ ТА СТОРІНКИ

В СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ

(інформаційний дайджест)

Бібліотека в сучасних умовах змушена переглядати свої пріоритети, змінювати соціальні функції. Впровадження комп’ютерних технологій, надання доступу до електронних носіїв, використання Інтернету призвело до певних змін в обслуговуванні користувачів. Цевплинуло, як на форми роботи, так і на якість обслуговування.

Діяльність сучасних дитячих бібліотек спрямована на задоволення різнобічних інформаційних потреб своїх користувачів. Постійно з’являються нові інформаційні продукти та послуги, за допомогою яких виконуються завдання, поставлені користувачами перед бібліотекою. Інновації в них найчастіше стосуються створення та використання Інтернет-ресурсів, причому на якісно новому рівні, який отримав назву „Бібліотека 2.0”.Ця концепція походить від загального поняття „Веб 2.0”, важливим аспектом якого є використання „колективного інтелекту” для створення і розповсюдження інформаційного контенту. Блог є одним з яскравих прикладів використання принципів „Веб 2.0”.

Бібліотекарі докладають значних зусиль, щоб інформувати користувачів про ресурси, програми і послуги своєї бібліотеки. Але для того, щоб розповісти про свою книгозбірню, вже не достатньо написати статтю в газету або зняти відеосюжет.Новими можливостями для бібліотечних фахівців відкрились блоги, які в українському інформаційному просторі набули великої популярності.

Історія блога

Блог(англ.blog) скорочення від „веб лог” (англ.weblog, «мережевий журнал чи щоденник подій») – це веб-сайт, наповнений текстами та мультимедійною інформацією, де у зворотному хронологічному порядку публікуються короткі записи, які називають постами.

блог3

http://bibliotekatatarbunary.blogspot.com/

За версією газети «Вашингтон профайл» (англ. Washington Profile), першим блогом вважають сторінку Тіма Бернса-Лі, де він, починаючи з 1992 року, публікував новини. Широке використання блогів розпочалося з 1996 року.

Термін „веблог” був вперше вжитий програмістом Джорном Баргером 17 грудня 1997-го року. Так він назвав перелік посилань, автоматично згенерованих сайтом Robot Wisdom, що накопичував усі інтернет-сторінки, на які заходив Джорн. Таким чином, перший блог був своєрідним збірником посилань.

За даними Яндекса, в2010 році налічувалося 700 тисячукраїнських блогів, 120 тисяч з яких були активними,причомуактивні блоги зростають швидше від звичайних. Українська блогосфера поки що єдина з кириличних, яка не припинила свого росту. У лютому 2008 рокусвіт побачив проект, який так і називається – Українська блогосфера. Метою цьогопроекту став розвиток української блогосфери, а в першу чергу самостійних українських блогів, створених на власних хостингах з допомогоюCMSна зразокWordPressчи подібних.

Бібліотекарі стають активними блогерами. Це пояснюється декількома чинниками.По-перше, публікуватися в інтернеті за допомогою блогів легко. По-друге, інформація,опублікованана блозі, є доступною для всіх. Окрім того, існуютьдекілька безкоштовних систем блогування, де будь-хто може зареєструватися та вестисвій блог, не докладаючи особливих зусильта інше.Блогимають соціальний характер, тому що навколо них формується група людей зі спільними інтересами, які цікавляться його тематикою, знайомі з автором.

Для того, щоб легше було шукати ваш блог в мережі, потрібно добре продумати його структуру. Вона повинна бути зрозумілою та зручною як для відвідувачів, так і для пошукових систем.

У структурі блогу є рубрики на окремих сторінках. Для того, щоб створити рубрики, потрібно розділити тему вашого блогу на частини і назвати їх – це і будуть рубрики, в які ви будете заносити статті. Кожній рубриці присвоюється посилання в автоматичному режимі. Статті у блог пишуться за правилом „одна стаття – одна тема”. Краще написати велику статтю на одну тему, розкрити її в повному обсязі, і задоволені читачі обов’язково повернуться на ваш блог. Усі записи у блогах поділяються за категоріями (розділами). Так, відвідувачі блогу, які цікавляться думками блогера щодо певної теми, можуть за посиланням на цю категорію перейти до всіх існуючих постів автора, присвячених зацікавленій темі.

Для того, щоб бібліотечний блог був успішним, дотримуйтесь таких правил:

·налагоджуйте дружні стосунки з читачами;

·використовуйте RSS; аналізуйте статистику;

·не лишайте без уваги коментарі;

·забезпечте просту навігацію;

·використовуйте гарні назви тем;

·підтримуйте здорове суперництво;

·реєструйте блог в пошукових системах;

·інформуйте користувачів про блог за допомогою бібліотечних рекламних матеріалів; дозвольте вашій особистостіпроявити себе через блог;

·зробіть блог доступним і простим для користування.

Нові форми роботи

  • Дискусія - спеціально організований обмін думками (суперечка однодумців ) по якомусь питанню ( проблемі) для отримання інформаційного продукту у вигляді рішень. Структура: визначення теми, представлення учасників, пояснення умов дискусії, виступ основних учасників не більше 20 хвилин, запрошення до обговорення інших людей, підведення підсумків та короткий аналіз висловлювань. Необхідно дотримуватись регламенту та порядку денного під час дебатів. Доцільно включати в елементи дискусії в групові бесіди, бібліографічні огляди, лекції, особливо адресовані молоді.
  • Диспут - публічна суперечка. Зазвичай диспут присвячується обговоренню політичних чи моральних проблем. Головне при підготовці диспуту : врахувати інтереси, особл ивості конкретної аудиторії; правильно вибрати тему і чітко сформулювати основні питання ; організувати захід з пропаганди відповідної літератури.
  • Бібліо-кафе - форма заходу , побудованого за типом кафе , де в меню замість блюд подаються книги наприклад «У" Бібліоменю "входять книги на будь-який смак : від класичних книжкових страв до самих смачних і вишуканих ! »
  • /Files/images/bblokafe/бібліо кафе 011.jpg
  • Дайджест (преса)(англ.digest- стислий виклад, резюме)—інформаційний продукт(видання,стаття,підбірка), який містить короткіанотаціїта основні положення статей, чи в якому стиснено передається вміст найцікавіших публікацій за певний період. Формат зручний для ознайомлення з основними новинами певної тематики, змістом дослідження.

Бюлетень нових надходжень І квартал 2015р.

Звертаємо вашу увагу на цікавий ресурс–

Звертаємо вашу увагу на цікавий ресурс–

Словник нових бібліотечних термінів



Hi-Fi— книга (Хай-фай-книга)
Оpen-air(«легка атмосфера», «на відкритому повітрі» — англ.)
PR-акція
PR-компанія
PRO-сування книги
Teach-in (Тич-ін)— публічна дискусія, зібрання для обговорення актуальних питань

А

Аншлаг
Атракціон
Авторитет імені (зустріч з будь-ким)
Акорди літературні
Акція
Альманах
Альянс літературно-музичний (спілка, об’єднання)
Аналіз (книги, роботи)
Ансамбль літературних зірок
Арт-зустріч
Арт-простір (виставковий зал)
Арт-година
Арт-терапія
Асорті
Ателье
Аукціон

Б


Байки літературні
Бал :
- літературний
- маскарад
Балаганчик
Барахолка літературна
Бебі-шоу (дитяча вистава)
Бенефіс :
- книги
- читаючої сім’ї
Бесіда:
- діалог
- диспут
- гра
- обговорення
- практикум
Бестселер-шоу
Бібліо:
- караван
- бар
- бістро
- кафе
- крос
- магія
- огляд контрасний (драйв-книга, релакс-книга, еліт-книга, статус-книга, книга-шок, книга-сенсація і т.і.)
- шоу
Бістро книжкове
Блеф-клуб
Бліц:
- досвід (форма виробничого навчання)
- опитання
- турнір
Бій:
- інтеллектуальний
- ораторів
Брейн-ринг
Бренд-автор-шоу (упізнаний автор)
Бюлетень
Бюро літературних новинок
Бюро творчих знахідок (форма виробничого навчання)

В

Варіації літературні
Вербовка до ерудитів
Вернісаж:
- літературний
- газети
Версіада
Вертеп
Вечір:
- бібліографічний
- запитань і відповідей
- загадковий
- витонченої словесності
- історичний
- книги
- краєзнавчий
- критики та вихвалянь
- літературний
- відпочинку
- пам’яті
- поезії
- поетичного настрою
- сім’ї
- сміху або гумору
- аукціон
- зустріч
- дискусія
- комплімент
- портрет
- посвята
- реквієм
- фантазія
- елегія
Комільфо-вечір (вечір гарних манер)
Вечірка літературна (тертулія)
Вечірка світська
Відгук
Відео:
- вікторина
- круїз
- лекторій
- прорив
- салон
- урок
- екскурсія
- енциклопедія
Відкрита:
- кафедра
- трибуна
- мікрофон
Візит
Візитки літературні
Вікторина:
- пошук
- шанс
- експрес
- електронна «Бібліо-IQ»
Віражі літературні
Вітальня літературно-музична
Вітрина літературна
Водевіль
Вибори літературні
Вуступ

Г

Галерея
Гід літературний
Глобус літературний - (розповідь про письменників різних країн)
Година:
- взаємоперевірки (форма виробничого навчання)
- запитань і відповідей
- інформації
- історії
- музики
- мультимедійна
- спілкування
- пізнань і відкриттів
- поезії
- професійного спілкування (форма виробничого навчання)
- роздумів
- фантазії
Гойдалки дискусійні (обговорення двома командами якої-небудь проблеми, питання)
Голосування
Гонка за знаннями
Гороскоп літературний
Гра:
- бібліографічна
- вистава
- ділова
- економічна
- фантазія
- екскурсія
- загадка
- звіт
- інтелектуальна
- історична
- конкурс
- літературна
- мандрівка
- настільна
- пізнавальна
- профорієнтаційна
- психологічна
- рольова
- екологічна
Гуляння народне
Гурман-вечір шанувальників .... жанру

Д

Дайджест
Дебати літературні
Дебют літературний
Дегустація літературних новинок
Дежа-вю (невідоме про відомі, вже бачені, читані твори)
Декада молодого спеціаліста
Ділове коло
Демонстрація
День:
- бібліотеки
- веселих затій
- повернутої книги
- забудькуватого читача
- інформації
- відкритих дверей
- професії
- спеціаліста
- читацьких задоволень
- сімейного читання
Десант бібліотечний (до учбового закладу і т.і.)
Десант літературний
Діалог жіночий
Диліжанс літературний
Дискусія
Диспут літературний
Довідка-шоу
Доклад
Доміно
Дуель літературна

Е


ЕволюцІя жанру
Екзамен
Екскурсія віртуальна
Експедиція
Експеримент
Експозиція
Експрес-огляд (обговорення)
Експромт
Енциклопедія гарного літературного смаку
Ермітаж унікальних зустрічей
Ерудит-шоу
Ескізи дивовижного життя
Естафета
Естет-шоу
Етикет-клас
Етюд бІбліографічний

Ж

Журнал :
- живий
- віртуальний
- відкритий
- усний

З

Загадки літературні
Засідання
Застілля пізнавальне
Залік
Звіт творчий
Змагання
Зоряна година
Зорепад поетичний
Зустріч:
- за самоваром
- літературна
- тематична
- інтерв’ю
- презентація

І

Ілюзіон мовної словесності
Імідж-коктейль (зустріч з будь ким)
Імперія ігор
Імпровізація
Інструктаж
Інсценування
Інтерв’ю
Інтермедія
Інтрига літературна
Інфоманія
Інформ:
- дайджест
- дос’є (збірник матеріалів про що-небудь або кого-небудь)
- кур’єр
- реліз
Інформина
Інформ-хвилинка
Іспит
Історичні віражі

К

Кабачок
Кабінет літературний
Кадр книжковий
Каламбур літературний
Конструктор книжковий
Казино
Календар
Калейдоскоп рекомендацій
Караван:
- вражень
- історій
- книг
Карнавал:
- ідей
- книг
Карнавал літературний
Каскад літературних задоволень
Кафе літературне
Класна година
Кліп-огляд
Клуб:
- веселих та кмітливих
- веселих та начитаних
- відео-мандрівників
- дискусійний
- знавців
- літературний
- шанувальників чого-небудь
- сімейного читання
Книга-пошук
Книго-показ
Коктейль
Колаж
Компас літературний
Компетентна думка
Композиція:
- літературна
- музична
- поетична
- сценічна
Конкурс:
- віртуозної критики
- заочний
- краєзнавчий
- професійний
- читців
- ерудитів
- концерт
- пошук
- секрет
- експедиція
- фото
Консультація
Конференція читацька
Конфетті новорічне
Креатив:
- проект
- лабораторія
Круглий стіл
Круїз літературний
Кураж-вечір
Курс учбовий
Курси літературні

Л


Лабораторія:
- успіху
- читацького смаку
- читацької творчості
Лабіринт
Лавка письменницька
Лекторій
Лекція
Ліцей
Лотерея
Лото літературне
Лоція літературна

М

Мандрівка:
- віртуальна
- музична
Марафон
Марш-кидок
Маскарад
Майстер-клас
Майстерня радості
Місячник першокурсника
Мрії та думи про професії (професійні зустрічі)
Міні-студія
Мініатюри сатиричні
Хвилина слави:
- весела
- мальовнича
Містерія
Мітинг
Мобілізація
Мозаїка
Мозковий штурм
Моніторинг книжкових новинок
Моціон літературний
Музей:
- книги
- літературний
- поетичний (маловідомі літературні факти)
Мюзикл

Н


Набат літературний
Навігатор
Навігація
Новосілля книги
Нон-стоп (вірші на одну тему, одного автора або авторські)
Ностальгія

О


Огляд:
- аналітичний
- конкурс
- літературний
- театралізований
- роздум
- гра
- інтерв’ю
- мандрівка
- шоу
Обмін інформацією (форма виробничого навчання)
Обговорення
Об’єднання літературне «Творці і таланти»
Олімпіада
Опитання
Орбіта літературна

П


Пазл читацьких переваг
Палаццо книг (зарубіжна література)
Панно улюблених книг (авторів)
Панорама
Парад книг (з однієї теми)
Параграф книжковий (наукові знання про що-небудь)
Пеленг (пошук нових літературних імен, читачів)
Перехрестя думок
Піраміда знань
Плакат
Полон книжковий
Майданчик
Подарунок читачу (до Дня ...)
Подіум:
- літературний
- думок
Побажання
Поздоровлення
Поєдинок фантазерів
Пошук
Поле чудес
Полеміка
Полігон думок
Політзаняття
Портал інформаційний
Портфель книжковий (огляд новинок)
Посвята в читачі
Посиденьки фольклорні
Поштамт (огляд періодики)
Практика
Практикум
Презентація
Прем’єра журналу (книги)
Престиж-зустріч
Признання у коханні до жанру (книзі, автору)
Пригоди
Присяга (книзі)
Прес-конференція
Пробіг (від Езопа до Лафонтена до Крилова)
Прогноз літературний
Програма:
- розважальна
- інформаційна
- конкурсна
- концертна
- літературна
- пізнавальна
- розважальна
- творча
- учбова
- учбово-розважальна
- читання (літнього, сімейного)
Прогулянка
- літературним сквером
- по бібліотеці
Прожектор бібліотеки
Промо-акція
Пропаганда книжкової культури
Пульс:
- бібліотечний
- літературний
Путівник

Р


Радар книжковий
Радіо-гра
Радіопередача
Робота творча
Розвал книжковий
Розвага пізнавальна
Розгуляй в читальній залі
Роздуми
Рандеву з книгою
Ракурс літературний
Раритет літературний
Розповідь інсценована
Ребус
Регата літературна
Рейтинг
Репортаж-огляд
Респект-зустріч
Ретро-погляд (мандрівка у минуле)
Ринг:
- бібліотечний
- правовий
- ерудитів
Робінзонада
Родовід книги
Розіграш літературний (бібліографічний)
Розшук літературний
Рулетка бібліографічна

С


Сад книжковий
Сага (сказання) літературна
Салон літературний
Світлиця літературна
Світлофор літературний
Свято:
- книги
- сімейне
- фольклорне
- читацьких задоволень
- читання
Сеанс
Секретні матеріали
Секція
Семінар:
- практикум
- тренінг
Серпантин
Скарбничка досвіду (форма виробничого навчання)
Скатертина-самобранка книжкова
Сквер бібліотечний
Скринька літературна
Слайд-програма / мандрівка
Словникові перепалки
Сміх-тайм (до Дня сміху)
Спецкурс
Спокуса книгою
Спокуса літературна
Справа літературна №…
Суперечка
Стажування (форма професійного навчання
Стендовий доклад
Стиль-зустріч
Стіл дискусійний
Студія
Сходинки
Сувенір книжковий
Суд літературний

Т



Творча лабораторія
Театр книги
Телешоу
Телеміст
Тертулія (літературна вечірка)
Територія читання
Тест
Тир інтелектуальний
Ток-шоу
Торги:
- літературні
- інформаційні (виграє той, за чиєю рекомендацією читачі візьмуть книгу)
Тренінг інтеллектуальний
Трибуна:
- полеміки
- сміливих гіпотез
Турне
Турнір

У

Універсіада
Урок:
- бібліографічний
- бібліотечний
- веселий
- цікавий
- інтегрований
- пам’яті
- творчості
- бесіда
- гра
- мандрівка
- фантазія

Ф


Фабрика поетичних зірок
Фаворит-книга
Фант-ніч (Новорічне фантастичне свято)
Фантастик-шоу
Фаетон літературний
Феєрія
Фейєрверк-ніч
Феномен-клуб
Феноменологія літератури
Фестиваль:
- молодіжної книги
- професій
- здоров’я
Фінал / Фініш
Флеш-моб (збір людей з метою проведення одноразової акції)
Фонтан побажань
Формула успіху (зустріч з цікавими людьми)
Форум
Фото-крос «Місто читає»
Фристайл
Фуршет:
- інформація
- експозиція

Х


Хіт-парад
Хобі-клуб

Ц


Церемонія
Цикл зустрічей
Цикл-галерея

Ч

Чаювання театралізоване
Чародій-вечір (під Новий рік)
Чергування («Черговий по ...»)
Чат (віртуальна бесіда)
Читання

Ш


Шабаш (на ніч усіх святих)
Шатер бібліотечний
Шедеври літературного світу
Школа:
- геніїв
- спілкування
Шоу:
- інтелектуальне
- бліц
- програма
Щастливий випадок

Ю

Ювілей:
- книги
- жанру
- письменника
Юморина

Я


Явка с повинною (для боржників)
Ярмарка
Ярмарка творчих ідей (форма виробничого навчання)

Татарбунарська централізована бібліотечна система

/Files/images/Изображение 003.jpg/Files/images/Изображение 007.jpg „Співці рідного краю”

(до Всесвітнього Дня книги і авторського права)

Український поет В. Сосюра сказав:

„Справжній читач – це талант, рівний письменницькому”.

Читачам – шанувальникам поетичного слова пропонуємо знайомство з поетами Одещини, з їх способом життя і бачення, темпераментом, внутрішнім світом, ритмом мислення і мови.

Отож ми обрали для знайомства імена поетів:

Зленко Григорій: „Пізня лірика”

Але чому лірика пізня? Невже відомий дослідник духовних скарбів нашого народу створив її лише в останні роки? І тут згадується незабутній поет-мудрець М. Рильський:

Лише дійшовши схилу віку,

Поезію я зрозумів,

Як простоту велику,

Таке єднання точних слів...

„Пізня лірика” Григорія Зленка якраз і складається переважно із сонетів, які відображають суспільні і особистісні процеси, які переживаємо ми:

Постав на чергу двадцять перший вік

У всій своїй і величі, й загрозі...

Що нас чекає на його дорозі?

Як бачимо поет глибоко замислюється над минувшиною і сьогоденням. Протягом усієї збірки він невтомно демонструє цю особливість, щоразу зблискуючи новою думкою, свіжою ідеєю...

Існує якась особлива поетична таїна в ранковому полі, в достиглому колосі, в батьківській криниці, в стежині твого дитинства. Пізнати цю таємницю, осмислити цю поезію душею і розумом допомагає селянський син М. Палієнко. Кожним своїм віршем він відкриває нам ще одну сторінку тайних традицій сучасного села: „Польові абрикоси”, „Старий обліковець” та ін.

У своїх збірках „Лукашева сопілка”, „Озвися перепілко”... Палієнко простежує і досліджує морально-етичний всесвіт хліба. Мабуть треба знати голодну ленінградську блокаду, щоб по справжньому збагнути ціну хліба:

Полеж, зерно,

Як зоряно лежать

Твої бійці на Пулковських висотах

Одна хлібина припада на роту,

Та жоден метр ніхто не залиша...

Книжки Палієнка з тих, які кожному сільському хлопчині варто, якщо вже не взяти з собою в дорогу, то принаймні прочитати перед дорогою.

Не відкриття, що книжки, звичайно, читають з першої сторінки, а поетичну збірку Дмитра Шупти „Межінь” читають з обкладинки: блакитне море, прибій і поле золотого соняшника на фоні блакитного неба... Тут уже закладена тонка настроєність поетичного доробку автора. Поет, закоханий у море, складає гімн і пророкує вічність йому у поезії „І будеш ти!”:

І будеш ти, моє одвічне море,

У світі цім, як небо і земля...

У першому вірші „Місто сонця” не приховує своєї закоханості у місто-герой:

Ах, над морська перлино, Одесо,

Королево південних морів

Жодне місто у цілому світі

За красою не рівня тобі...

Почуття гордості і глибокого душевного неспокою звучить у поезії „Степовий край”:

Прасківсько Україно степова,

Ти сонцем зачарована в любові

Та спокоєм зачовгані слова,

Що душу краяли Маланюкові...

Зустріч із справжньою поезією – це діалог душ. Це – діалог з людьми. Своєю поезією Шупта прагне спілкування, сіпврозмови, співпереживання з читачами. Читання його віршів приносить справжню естетичну насолоду.

„Нестерпно пекуча пісня” Валентина Греся. Так назвав свою статтю М. Плотний, присвячену поетичній збірці „Тримайтесь за сонце”, поета Татарбунарщини Греся. Закоханий у поезію педагог пише вірші. у рядках – прагнення осмислити сучасність, виявити свою громадянську позицію.

Про свою творчість поет говорить так: „Поезія – це моє життя. Це – ходіння по муках. До сонця! Без моєї поезії мене не існує сьогодні і не існуватиме ніколи. Як і без України”.

В кожній поезії і в піднесеному „Тримайтесь за сонце”, і в тихих й гірких роздумах „Конвалії”, „Тополі”, „Осінній вальс”, „Я плачу” – мрія про гармонію, духовне відродження людини. Поет дарує людям біль і радість свого серця:

...Мій палаючий простір,

Моє серце –

Я дарую його вам,

Беріть якщо хочете

Собі

На добру згадку...

Я буду ще довго

Палати

В тихій гавані

Великих сердець.

На його вірші написано багато пісень місцевими композиторами

„Обережно! В твоїх долонях слово! Слово тихе, лагідне, гучне, відверте, щире. Слово, сильне як правда. Я віддаю його тобі, друже!”, – так звертається до свого читача поетеса Галина Лиса, яка також живе й пише в Татарбунарськім краї (с. Зарічне):

Я сію слово, може хтось пожне,

А не пожне – я все одно посію.

І сіє його уздовж всього свідомого життя. Самотужки долала університети життя. Була собі і редактор, і коректор, і критик. Її поезія глибоко народна і правдива, взята із самого життя. Багато її віршів покладені на музику.

Кредо Галини: „Щоб писати вірші, треба любити”:

Открываю дверь стихами

В мир любви и доброты.

«Любить – значит делиться. Я делюсь с тобой, мой друг, словом» – скаже вона в передмові збірки «Свеча»

Любовь к тебе сквозь века

Светит свечою ясной,

И даже на сквозняках

Свеча моя не погаснет.

Вірші Галини Лисої – це звук душі за тим, що було і що чекає нас у плині літ. „Пливуть літа” із збірки „Слово – не птах...” красномовно про це свідчить:

Пливуть літа: день новий настає.

Мене давно по-батькові зовуть,

І все частіш питання постає:

Для чого я на цій Землі живу?

Так. Перед нами – Талант.

Читачам-шанувальникам поетичного дару знадобляться такі твори:

  1. Бардієр Є., Незабуті листи: Поезії. – Одеса: Астропринт, 2003. – 36с.
  2. Василюк М., Придумай журавлиний: Поезії. – Одеса: Астропринт, 2003.
  3. Гаврюк І., Місяць полуниці: Поезії. – Одеса: Астропринт, 2003. – 60с.
  4. Гресь В., Тримайтесь за сонце: Поезії. – редакція г-ти „Лиман”, 2001. – 108с.
  5. Григорє’ва О., І небо на зустріч: Поезії. – Одеса: Астропринт, 2003. – 52с.
  6. Дмитрієв С., Крик: Новели. – Одеса: Астропринт, 2003. – 36с.
  7. Кур’ята Н., Вуличка гравію: Поезії. – Одеса: Астропринт, 2003. – 32с.
  8. Лиса Г., Доля: Вірші. – Одеса „Друкарський дім”, 2004. – 234с.
  9. Лиса Г., Слово – не птах: Вірші. – Ізмаїл „СМИЛ”, 2005. – 164с.
  10. Лысая Г., Свеча: Стихи. – Одесса «Печатный дом», 2004. – 190с.
  11. Невмитий В. І., Tabula rasa: Поезії. – Одеса: Астропринт, 2003. – 36с
  12. Савицька Ж. Б., Танок на битім склі: Поезії. – Одеса: Астропринт, 2003. – 32с.
  13. Сисоєв В., Бессарабська рапсодія: Пісні. – Б.-Дністровський, 2002. – 40с.
Кiлькiсть переглядiв: 3

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.